zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Projekty społeczne

ZP20 / Projekty społeczne / Wspieranie konkurencyjności


Od 2013 roku prowadzimy portal Zamówienia 2.0 oraz Platformę przetargową. Nasz slogan doskonale oddaje to, jakie są nasze wartości, misja i cele: Dostęp do informacji publicznej należy Ci się za darmo!


Z tą dewizą próbujemy dotrzeć do przedsiębiorców w całym kraju. Dzięki udostępnianiu za darmo zarówno pełnych informacji o ogłoszeniach przetargowych jak i darmowej usłudze monitoringu zamówień publicznych zwiększamy dostęp do informacji publicznej a tym samym, zwiększamy ilość firm startujących w przetargach, co przekłada się na większą konkurencję.


Niestety dane statystyczne są nieubłagane. Wg naszych danych, około 10% przetargów kończy się bez złożenia jakiejkolwiek oferty. Ponad 20% przetargów kończy się z jedną złożoną ofertą.


Takie statystyki nie pozostawiają złudzeń, że jest to sytuacja, w której zamawiający z sektora publicznego płacą często więcej niż firmy sektora prywatnego za te same usługi czy produkty.


Działanie jakie podejmujemy to tylko kropla w morzu potrzeb. Ostatnio rozszerzyliśmy naszą działalność w zakresie przybliżania przedsiębiorcom informacji z zakresu postępowań publicznych i zachęcania ich do uczestnictwa w przetargach.


Co robimy?

  • Tworzymy artykuły stricte zachęcające do uczestnictwa w postępowaniach publicznych
  • Tworzymy artykuły o tematyce biznesowej, w których pośrednio zachęcamy do brania udziału w przetargach opartych o PZP
  • Publikujemy powyższe artykuły w serwisach własnych oraz zewnętrznych.

Od czasu do czasu, przeprowadzamy także bezpośrednie akcje prewencyjne wśród Zamawiających.

Często bywa tak, że pomimo obowiązku publikacji dokumentacji przetargowej, Zamawiający opóźniają się z zamieszczeniem jej na swoich stronach, nawet o kilka dni. To stwarza sytuacje ograniczającą konkurencję, lub nawet korupcjonogenne. Nasza akcja polega na wychwytywaniu Konretnych przetargów z danego sektora i monitorowanie dostępności do dokumentacji przetargowej dla potencjalnych beneficjentów. Jeżeli Zamawiający nie opublikuje dokumentacji na stronie do godziny 16:00 dnia w którym zamieścił ogłoszenie w BZP lub TED, wysyłamy mu ponaglenie z informacją o obowiązku publikacji takiej dokumentacji.

Działanie te realizujemy stosunkowo rzadko, ponieważ są dość kosztowne, jednakże jedno ostrzeżenie danego Zamawiającego zwykle sprawia, że jest bardziej staranny przy kolejnych przetargach i następuje znaczna poprawa w tempie publikacji dokumentacji przetargowych, co przekłada się na zwiększenie konkurencyjności oraz zmniejszenie obszarów korupcjonogennych.